12 d’octubre del 2012

Dos cunitencs obren gas i apunten al Mar d'Irlanda


JJSIDECARTEAM from jjsidecarteam on Vimeo.


Por Marcos Moreno Teruel


Jacobo Jara i Juan Alcaraz (JJ Sidecar Team) podrien ser dos amants de les motos com tants n'hi ha. Però la seva passió va més enllà. Els nois de Cunit són diferents a la resta per dos motius que els fan únics: d'una banda, piloten en equip un sidecar de competició, una modalitat del motor on pilot i copilot han d'entendre's a la perfecció, sense escletxes, per tal de no sortir-se a la primera corba. El pilot ha de tenir una confiança sense límits en el seu acompanyant, qui va adoptant postures acrobàtiques i exigents durant tota una cursa per tal de compensar les inèrcies de la màquina i no bolcar. Però el més sorprenent de tot és el repte que s'han proposat: participar a la competició més emocionant i perillosa del món, el Tourist Trophy de l'illa de Man (al Mar d'Irlanda).


El repte
El TT de Man té més de cent anys d'història en el quals han mort més de dos-cents pilots. Es tracta d'un circuit que passa per diversos pobles, amb costes i passos estrets entre voreres, fanals i murs que han de quedar a centímetres del vehicle, prop de penya-segats pels quals una sortida suposaria una caiguda de dures conseqüències. Jacobo Jara, pilot de l'equip, explica: 

–“És cert que hi ha perill, però no és l'únic esport perillós i, en canvi, n'hi ha d'altres que reben ajudes de les federacions. A nosaltres, no ens deixen córrer amb llicència espanyola i hem d'obtenir-ne una estrangera”.


L’obstacle més gran
La major dificultat no radica en la conducció al propi circuit perquè l'equip “està preparat i té valentia de sobres per poder-ho afrontar amb garanties”, sinó en els requisits per ser admesos al TT. Jacobo i Juan han d'haver participat a sis campionats oficials, cosa que no hi ha a Espanya. Per tant, han d'anar a França al menys sis cops per acabar les carreres en un temps que doni accés al repte major.  


–“Són viatges a França en furgó, muntant-lo i desmuntant-lo de matinada, és el manteniment de l'Honda F2 600 RR amb la que competiríem, l'adquisició de material esportiu, etc. Nosaltres no ens ho podem permetre. El Juan és electricista i jo sóc paleta, i necessitem d'un patrocini, d'algun valent que vulgui apostar per nosaltres i ajudar els pioners en aconseguir-ho al nostre país. A canvi, oferim l'exclusivitat que tindria el nostre èxit i l'aportació tan important que faríem per a aquest esport, desconegut aquí”, diu Jacobo Jara. Per si fos poc, fa aproximadament un any l'equip va perdre els dos sidecars que tenien en un incendi, havent de fer un desembors molt important en l'actual Honda.


Agraïments: Pix MotoRR, Cristóbal Carmona, Lajornada.cat



Pots ajudar a l'equip tarragoní JJ Sidecar Team donant-li un impuls al següent web: 
Juan Alcaraz (esquerra) i Jacobo Jara (sota el sidecar) cuidant el seu F2

La nova Honda F2 dels JJ

L’Honda CBR 600 que van haver de reemplaçar fa cosa d’un any

Jacobo Jara prepara el furgó per ficar-hi el sidecar i anar ‘de circuits’

El vell Sanglass 400, cremat en un incendi

El xassís Derbyshire fabricat a Anglaterra



Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada