JJSIDECARTEAM from jjsidecarteam on Vimeo.
Por Marcos Moreno Teruel
Jacobo Jara i Juan Alcaraz (JJ Sidecar
Team) podrien ser dos amants de les motos com tants n'hi ha. Però la
seva passió va més enllà. Els nois de Cunit són diferents a la
resta per dos motius que els fan únics: d'una banda, piloten en
equip un sidecar de competició, una modalitat del motor on pilot i
copilot han d'entendre's a la perfecció, sense escletxes, per tal de
no sortir-se a la primera corba. El pilot ha de tenir una confiança
sense límits en el seu acompanyant, qui va adoptant postures
acrobàtiques i exigents durant tota una cursa per tal de compensar
les inèrcies de la màquina i no bolcar. Però el més sorprenent de
tot és el repte que s'han proposat: participar a la competició més
emocionant i perillosa del món, el Tourist Trophy de l'illa de Man
(al Mar d'Irlanda).
El repte
El TT de Man té més de cent anys
d'història en el quals han mort més de dos-cents pilots. Es tracta
d'un circuit que passa per diversos pobles, amb costes i passos
estrets entre voreres, fanals i murs que han de quedar a centímetres
del vehicle, prop de penya-segats pels quals una sortida suposaria
una caiguda de dures conseqüències. Jacobo Jara, pilot de l'equip,
explica:
–“És cert que hi ha perill, però no és l'únic esport perillós i, en canvi, n'hi ha d'altres que reben ajudes de les federacions. A nosaltres, no ens deixen córrer amb llicència espanyola i hem d'obtenir-ne una estrangera”.
–“És cert que hi ha perill, però no és l'únic esport perillós i, en canvi, n'hi ha d'altres que reben ajudes de les federacions. A nosaltres, no ens deixen córrer amb llicència espanyola i hem d'obtenir-ne una estrangera”.
La major dificultat no radica en la
conducció al propi circuit perquè l'equip “està preparat i té
valentia de sobres per poder-ho afrontar amb garanties”, sinó en
els requisits per ser admesos al TT. Jacobo i Juan han d'haver
participat a sis campionats oficials, cosa que no hi ha a Espanya.
Per tant, han d'anar a França al menys sis cops per acabar les
carreres en un temps que doni accés al repte major.
–“Són viatges
a França en furgó, muntant-lo i desmuntant-lo de matinada, és el
manteniment de l'Honda F2 600 RR amb la que competiríem,
l'adquisició de material esportiu, etc. Nosaltres no ens ho podem
permetre. El Juan és electricista i jo sóc paleta, i necessitem
d'un patrocini, d'algun valent que vulgui apostar per nosaltres i
ajudar els pioners en aconseguir-ho al nostre país. A canvi, oferim
l'exclusivitat que tindria el nostre èxit i l'aportació tan
important que faríem per a aquest esport, desconegut aquí”, diu
Jacobo Jara. Per si fos poc, fa aproximadament un any l'equip va
perdre els dos sidecars que tenien en un incendi, havent de fer un
desembors molt important en l'actual Honda.
Agraïments: Pix MotoRR, Cristóbal Carmona, Lajornada.cat
• Pots ajudar a l'equip tarragoní JJ
Sidecar Team donant-li un impuls al següent web:
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada