L'home dels nassos és un personatge de la mitologia catalana que té tants nassos com els dies que queden de l'any (és a dir, cada dia que passa perd un nas). Només se li pot veure a finals d'any, el dia 31 de desembre.
–Aquí va ho has vist?, li dic al meu fill...
–Aquí! ¿No ho has vist?
Crec que aquesta al·legoria podem aplicar-la a tots nosaltres quan a les 12:01 quan alcem les nostres copes mirant a la nostra companya, familiar o amic i brindar per acomiadar aquest punyetero any i renovant un cop més la esperança que el proper, sigui un any millor.
Com l'home dels nassos, de tornar a recuperar el seu 365 nassos, o els seus 365 treballs, o 365 llits d'hospital... i 365 vegades tantes coses...
L'al·legoria de l’home dels nassos és com l'esperança.
Sempre es renova.
Per a molts de nosaltres que venim del món del periodisme, el 2012 va ser un any en què patim una quantitat brutal de tancaments de mitjans amb molts dels nostres companys al carrer.
Tanmateix, malgrat a això, els que treballem en mitjans periodístics, tenim una qualitat que té l'home dels nassos: olfacte. Sense olfacte no respirem els periodistes... I allà anem, perdent nassos durant tot l'any.
Igual, hem vist néixer el 2012, iniciatives o microempreses que han vist la llum a partir de llargues xerrades de bar, milers de cigarretes fumades i canyes de cervesa compartides.
El somni de tenir un mitjà propi... potser ve de fa molts anys enrere. Potser de somnis frustrats o d'alguna nota que l'editor ens ha censurat.
En el cas nostre, la història és més o menys semblant, ens quedem al carrer, ens ajuntem uns quants, i al final, com no sabem fer res més, vam decidir apostar per fer periodisme aplicat a noves tecnologies. Ni més ni menys que en plataformes digitals. No és gens fàcil... Venim del paper!
Ja ho veuen... se'ns va l'olla amb els caràcters. Les entrevistes són llarguíssimes... però preferim aprendre sobre la marxa.
I sorprendre.
No és fàcil fer això, amb poc capital, que va... amb res de capital... amb res de suport empresarial, ni oficial.
Ho hem aconseguit tot a partir de la bogeria d'uns pocs, parlant amb gent, rebent col·laboracions i sumant cada dia seguidors i sobretot convencent.
El nostre objectiu principal en l'any que acaba, està complit.
Som un mitjà digital per a la província de Tarragona en plataformes mòbils. Ho hem aconseguit.
Ara el 2013 volem seguir... perdent un nas per dia, però guanyant i,
Apostant per la gent de la nostra terra, convocant periodistes, estudiants i comercials. (Hem de vendre per poder pagar millor i fer millors continguts)
Promoure la nostra terra: la cultura, el turisme i l'esport i donar suport al comerç de proximitat que està lluitant per mantenir-se.
Perquè com més gent es descarregui l'aplicació, més podran gaudir de nous continguts editorials que parlen de la gent que fa coses per la província, amb entrevistes, reportatges, esdeveniments, vídeos, fotos i compartir tot això en xarxes socials.
I a més d'això, aprofitar els descomptes de comerços i ajudar-los a créixer les seves vendes.
Via Tarraco és el somni renovat de l'home dels nassos.
Volem fer periodisme digital els 365 dies de l'any i, el que ve, poder tornar a brindar amb més col·legues periodistes.
–L'has vist? Jo si...
–El teu no? Aquí està...Via Tarraco
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada