17 d’abril del 2013

Diada de Sant Jordi. Setmana Medieval a Montblanc

Aquesta setmana comença La setmana Medieval a Montblanc i en aquestes dates és quan la nostra família nombrosa: la meva dona i els meus tres nens ens anem a Montblanc a passar un dia sencer a gaudir de les activitats que es fan en aquest poble envoltat de muralles plenes d'història. 
Els dos 'trastos' van vestits de soldats medievals amb les seves espadetes i escuts de fusta corrent com bojos pels carrerons, i la meva filla, pre-adolescent ni boja es disfressa, però va arregladeta. 
Tradicionalment a Catalunya La Diada de Sant Jordi, el 23 d’abril és una festa que es celebra per partida triple:Se celebra la Festa de Sant Jordi, que és el patró de Catalunya que va ser el cavaller que va salvar a la princesa del Drac malvat.També, la festa de la Rosa i el dia dels enamorats, on és costum que les parelles es regalin una rosa vermella, com a record del roser de roses vermelles nascudes de la sang del drac i a més a més, celebra la festa del llibre en honor a la mort de Cervantes i Shakespeare on tots es regalen llibres: pares, fills, fins al gos.

És una setmana on ja venim a tota marxa Sant Jordi fagocitat des de l'escola. Sant Jordi i la princesaaaa, la rosaaaa i el draaaaac!, canten els trastos. 

Aquest estímul ens encanta ja que als meus fills llegeixen la història de Sant Jordi i el Drac. Són fantasiosos i el marc de Montblanc com a tancament de tot això, els produeix una felicitat indescriptible que em recorda quan era nen. Això els quedarà de record. 
Llegir i imaginar mentre un va llegint promou la creativitat i això és una mica el que fem des del nostre paper de pares a l'anar en pla medieval. Per a nosaltres això és un regal de la vida perquè quedarà sempre en la nostra memòria.  

L'altre dia la meva filla va quedar fora d'un concurs literari perquè el dia de presentació del conte es va emmalaltir. Va quedar molt trista perquè havia posat molt esforç i il·lusió en el desenvolupament del conte. Llàstima.  
Igual hi vaig demanar i m'ho va deixar per llegir i em va agradar molt. Com en aquestes dates ens regalem llibres, aquest és el meu petit regal que fem en aquest espai compartint un relat producte de la fantasia i imaginació d'un nen que llegeix.  

Com caçar un drac 
Per Martina Podestá
Havia una vegada... 
Está bé, aquesta historia no començará així, que está molt vist. El meu nom es Percival Aiden Witmore, però tots em diuen Percy. Soc caça-dracs (un dels millors, tinc que admetre), però, us preguntareu, Quina feina té un caça-dracs?, Bé, com diu l'ofici: caço dracs, pero no els mato! Només els emporto a un altre lloc on puguin viure sense molesties. 
Jo visc al nord d'Anglaterra, a un poble del qual no recordo el nom. De fet, fa molt de temps que no surto de casa, perquè estic escrivint un manual, (que es el que estàs llegint tu ara, bé, un resum) un manual sobre com caçar un drac.

Lecció 'Number One'
On puc trobar dracs?
Els dracs es troben a tot el món. En els països que més abunden són a la Xina i a Espanya. Aquí a Anglaterra hi ha molt de pocs, (de fet només en queden uns tres o quatre, i un d'ells és el que ha sortit a la pel·lícula d'en Harry Potter, oi que no ho sabíes?) Això es debut al fet de que a l'edat mitjana hi havien molts caballers que feien 'justicia' al seu poble (que per mi eren realment uns insensibles, que no veien la bellesa que té un drac) i els mataven. 

En canvi a la Xina, el drac es un animal sagrat, i no els poden matar. Hi ha gent que encara té dracs a casa, pero no són molt còmodes ja que quan estan malalts, poden fer un estornut i... PUM! Casa cremada en menys de tres segóns.

Jo conec a un noi que vivía en un poblet d'Espanya que es deia... bé, tampóc me'n recordo ara, però aixó no es lo important. Com deia... aquest noi tenía un drac a casa, i li va passar aixó. 
Van haver de vindre els del consell de caça-dracs per agafar al drac (que ja estaba bastant descontrolat) i curar-lo.

Jo mai he tingut un drac, de fet, aquí a Anglaterra estan prohibits, perquè estan en perill d'extinció. I bé, si pogués un tampóc el tindria, no vull veure cremada la meva col·lecció de cromos de l'Star Wars. 

Lecció 'Number Two'
Com és un drac?
Bé, hi ha molts tipus de dracs al món, i només un verdader caça- dracs se les sap de memòria. Normalment els dracs són fácils de reconèixer. Tenen la pell gruixuda i escamosa, de color gris o negre (i algunes vegades, vermell fosc). Tenen els ulls color groc, que brillen en la foscor i unes orelles petites però que podrien escoltar el moviment de l'aigua d'un riu a 10 km de distància. També tenen unes garres molt grosses que serveixen per a caçar les preses. Alguns dracs poden parlar, però per aixó cal que un entrenador especial els ensenyi.

Lecció 'Number Three'
Com es caça a un drac?
Es molt important que prestis atenció a aquesta part del manual, perquè és molt perillosa. Per caçar un drac s'ha de tenir roba especial ignífuga, i una serie de coses com:
  • Corda de ploma de Fènix (irrompible)
  • Carn de cabra (la favorita dels dracs)
  • Fum especial per a dormir els dracs (en cas que el drac estigui molt nerviós). 
Passos per caçar-lo
1- Visualitzar l'element (el drac)
2- Immobilitzar-lo (normalment fent-li un cop lleu darrere de l'orella)
3-Atar la corda al voltant del coll (sense apretar-hi molt)
4-Donar-li un tros de carn perquè es tranquil·litzi.
Bé, ara saps com caçar un drac, pèro vull que siguis conscient que no tothom ho pot fer, a més, es necessita tenir un carnet especial. Així que si vols ser un caça-dracs, ja saps! Call me maybe.
Bona sort,
         





La setmana Medieval se festeja Del 19 al 28 d'abril de 2013 Any 2013 - 26a Edició - MONTBLANC.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada