4 de gener del 2013

La Supernova de Roda de Berà




Arriben els els Reis mags d'Orient i amb ells la il·lusió en un dia especial per a tots els nens.
Els reis mags andalusos arriben a Betlem seguint una estrella que segons explica el Papa Benedicte XVI en el seu llibre “La infància de Jesús” era una Supernova cosa que en els primers dies de desembre ha provocat innombrables tweets sobre aquests estudis.

Més enllà de reis andalusos, supernova, bou o no, al poble de Roda de Berà brilla una estrella pròpia que està penjada a la muntanya i que provoca un efecte màgic. Crec que és una de les coses més boniques que té aquest poble perquè a la nit, l'estrella es veu suspesa sobre l'església (a la nit la muntanya no es veu) i és tan potent la seva llum que es distingeix al lluny des de la ruta N-340. Quan s'entra al poble es pot veure des de diferents angles.


Com sempre em va agradar, ahir a la nit a la tornada de la recepció que va brindar AdidasTGN em vaig anar a la muntanya a filmar molt de prop i em vaig quedar a la nit editant aquest video cutre tot mogut
amb amb un regust d'aficionat com si veiés per primera vegada un ovni i el va penjar a YouTube (perdó no portava trípode) però que pretén mostrar aquestes coses que tant ens agraden dels pobles.

Investigant una mica en la web no es parla d’aquesta estrella que està fixa tot l'any i s'encén un cop l'any. Així que ens encantaria que ens escrivissin i ens expliquin que saben sobre aquesta particular estrella de Betlem Rodense.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada